3 Eylül 2013 Salı

LANCOME - LA VİE EST BELLE PARFÜM VE VÜCUT LOSYONU


Çıkış sloganı "La vie est belle" yani Fransızca "Hayat Güzeldir" olan bir parfüm ve ona eşlik edecek olan losyonuyla, Lancome adından oldukça söz ettiriyor. Dünyada ses getiren, popüler parfümlere imza atmış, Fransanın olağanüstü üç büyük ismi; Anne Flipo, Oliver Polge ve Dominique Ropion için kokunun baş yaratıcıları, dehaları da diyebiliriz. Şişenin tasarımı gülümseyen bir dudak gibi. Kağıda koyup etrafından kalemle geçtiğinizde bu detay hoşunuza gidecek. Kapağın alt kısmındaki kurdale, fiyonk olmadığından iki ucu açık kanata benzetildiğinden, ele avuca sığmayan bir özgürlüğü temsil ediyor.
Markaya göre parfümün konusu, küçük ve basit şeylerle mutlu olmayı amaçlayan bakış açısına sahip olmamız gerektiği. Bunun yanında saf, güzel ve zarif bir kadının kokusu çağrışımı yapılıyor. Ve bana kalırsa;  koşulsuz sevgiyle, yeryüzündeki en güzel gülümseyişe sahip olmamızı bir şişe sevinç iksiriyle fısıldıyor.
Sanki çok satanlar listesindeki bir çok parfüm idol alınmış ve onların aromalarından oluşacak benzersiz bir koku olması istenilmiş; Victor&Rolf Flower Bomb, Lancome in love, Chanel Coco, Gucci Flora bir araya gelip bizdeki en beğenilen özellikleri toplayıp sadece bir tane koku yapın demişler ve La vie est belle' de karar kılmışlar gibi. Eşsiz ve burnunuzdaki milyonlarca hücreyi yormayan sade bir koku. Hem gündüz hem gece kullanımına uygun. 
Parfümün üst notalarında; kuş üzümü, armut ve iris yer alıyor. Orta notalarında; yasemin, süsen çiçeği, portakal çiçeği, alt notalarında ise, vanilya, tonka fasülyesi, paçuli, pralin, misk ve çikolatalı şekerlemeler yer alıyor. İştah açıcı ve tatlı olması sizi korkutmasın, her şey ölçülü ve baymıyor. Koku piramidi dediğimiz yapıda her nota ismi okunduğunda bir adım öne çıkan öğrenci gibi, zamanını bekliyor sanki. Uyum içindeler, sırayla ortaya çıkıyorlar. Her şey bir düzene oturtulmuş sanki. Açılışı iris, armut ve kuş üzümüyle yapıyor. Armut üzüme göre, iriste armuta göre bir tık daha baskın geliyor. Zamanla, portakal çiçeği ve süsenden daha farkedilir orandaki yaseminin kokusunu alıyorsunuz. Ama bu yasemin ağaç şeklindeki keskin ve acımtrak olan yaseminden değil, aksine sarmaşık türündeki tatlımsı yasemin kokusu. Maki bitki örtüsüne sahip akdenizde en çok yetişen yaseminlerin kokusundan. Öyle tanıdık öyle aşina olduğumuz türden yani. Portakal çiçeği kokusunun, Yasemine oranla baskın olmayışı hem acımtrak bir kimliğe bürünmesin diye, hem de genzi yakan o keskinlik yerini naifliğe bıraksın diye sanırım. Tam ölçüsünde yani. Sonlara doğru en baskın koku olan şey, vanilya çubuğu ve çikolatalı şekerleme hatta şerbetli kokular. Kapanışı, tonka fasülyesi, ardından misk ve paçuli ile yapıyor. Evet, vanilya, misk, paçuli, tonka fasülyesi, pralin size pek yabancı gelmiyor olabilir ama sonu bir yerlerden tanıdık diye bu parfümün tamamının bir benzeri olduğu anlamına gelmiyor. 
Tadı damağınızda kalan lezzetli bir pasta gibi, bir daha istiyorsunuz. 
Kalıcılığı 6saat ile 10 saat arası. Eau de Parfüm oluşunun etkisiyle, tenimde saatlerce kaldı, dolabımda askıdaki temiz elbiselerime sıktığımda ise günlerce kaldı diyebilirim.
Tenime ilk sıktığımda hissettirdiği duygular, heyecan, mutluluk, haz, zerafet ve iç huzur. 
Parfüme yakışan bir satırlık şiir; "gökyüzü gibi birşey bu çocukluk, hiçbir yere gitmiyor"
Eğer renklerle anlatmamı isteseydiniz " açık pembe, mint yeşili, turkuaz ve sarı" derdim.
Parfümleri modern masallar gibi anlatırken, yeni bir soluk getirmek istiyorum. Ve yaratıcılıkla buluşturduğumda ortaya çıkan sonucu seviyorum. Gelin parfümü, sınırlar olmadan, bir de şu bakış açısıyla hayal gücümde yaptığı çağrışımla dinleyin; mesela tupturuncu bir gökyüzü ile gün batımını düşünün. 
Güneşin pırıl pırıl vurduğu bir denizi. Altın sarısı yumuşacık kumsalı olan, masmavi bir denizi. Orada olduğunuzu, dalga köpüklerinin ayak uçlarınızdan çekilişini. O kumsalda daireler çizerek kendi etranızda koşturduğunuzu hayal edin. Saçlarınızı uçuşturacak hafif bir rüzgarın etkisiyle, tatlı tatlı esecek bir kokuyu. 
Eğlenceli ve özgür hissettiğinizi, tasasız, sakin ve dingin olduğunuzu düşünün. 
Ya da yemyeşil çimenlerin üstüne yayılıp, apaçık bir gökyüzünü iki kolunuzu başınızın altına koyup uzanarak izlediğinizi düşünün. Omuzlarınızın çimen serinliğine değdiğini, negatif iyonlardan arındığınızı. İşte bu tılsımda, her iki manzaraya da en çok yakışan koku "La vie est belle". Ve ona  eşlik edecek, tam da kalbinizden geçen o müthiş şarkı da,



Cafe Anatolia - September Storm. Evet, evet, tereddüt etmeden dinleyin. 
Kaybınız dört dakika on dört saniye, kazancınızsa gülüşünüzün devamı olsun.
Kişisel mevzularınızdan, omuzlarınızdaki yüklerden, bir nebze de olsa sıyrılıp, kendinizi şımartmak istediğinizde bu kokuya sarılın. Önerim, mutsuz olduğunuzda bir doz "la vie est belle"  :) Olur da ölçüyü kaçırırsanız, yan etkileri olsa olsa kahkaha atmak ve keyfi gıcırdatmak olur. 
Losyona gelince, öncelikle tenimde duruşu şöyle; 
parfümün tamamlayıcısı olarak görev yapacağını tahmin ederken parfüme pekte benzemeyen yine de soft kokusu olan bir losyon. İçerisinde, arı sütü, shea yağı, tatlı badem yağı ve zambak kokusu var. Arı sütünden dolayı cilde yedirildikten sonra aydınlık bir görünümü var. Arı sütünden dolayı ginseng etkisinin olması da bir artı. Akışkan, kolay yedirilebilir türden. Oldukça likit yapıda çabucak emiliyor ve cilde ipeksi bir his veriyor. 
Son olarak;
Parfümü, kimlere öneririm? Çiçeksi, meyveli ve hafif tatlı kokuları sevenlere. 
Kimlere önermem? Odunsu, baharatlı, başdöndüren, ağır kokuları ve yoğun şekerli koku sevenlere.
Tekin Acardan ve Boynerden satın alabilirsiniz. Fiyatları: 75ml olan 280tl, 50ml olan 215tl.
Not: Etrafımdakilerin de benimle hem fikir olduğu bir konu var ki, kokulara karşı oldukça duyarlı oluşum ve bir parfümü kokladığım an da tek tek notalarını söyleyecek kadar hassas oluşum. Bunu da belirtmeden geçmek istemedim. 







16 yorum:

  1. İlk kokladığım anda hafızama kazıdığım,tek bir fısla bütün gün üstümde taşıdığım,bence kullanan kişiyle özdeşleşen bir koku La Vie Est Belle. Kış aylarının imza kokularından ancak almadan önce de çok iyi düşünülmesi gerekli.
    Senin güzelliğinle daha da bir anlam kazanacağını düşünüyorum. Güle güle kullan canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum canım, kişiyle özdeşleşiyor. Bence kokuları algılamak direkt hafızayla ilgili, benim de ilk denediğimde aklımdan çıkmamıştı. Kalıcılığı ortalamanın üstünde, akşam 7de sıktığım koku gece 2de hala üstümdeydi, ertesi sabahta burnumu yaklaştırdığımda hafiften de olsa kokunun geldiğini anımsıyordum.
      Öyle müthiş bir kalbe sahipsin ki, insanın mutluluğunu ikiye katlıyorsun :) çok teşekkür ederim kelebeğim:)

      Sil
  2. Koklamak istiyorum hemennn :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. işte buu Sinemim, şiddetle tavsiye ederim :))

      Sil
  3. bloğunu geç keşfettiğim için üzüldüm ama hemen izleyicin oldum:)iyiki benim bloğa yorum bırakmışsında senin bloğunu bulmuşum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bunlar ne güzel sözler,ince düşüncen için teşekkür ederim çok mutlu oldum:) ayrıca bende izleyicinim.

      Sil
  4. çiçekli meyveli ve tatlı kokuları seviyorum ve bu kokuya bayılmıştım kokladığımda!!! tam bana göre o zaman:P ultravioletim bitince denemekte kararlıyım:)))
    güzel günlerde kullan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koku tarzımız çok yakın, bende aynen koklar koklamaz bayılmıştım tam bizlik :) çok sevindim buna:) teşekkür ederim sağolun.

      Sil
  5. Oh oh ben de bunu merak ediyordum, güzel yorumundan sonra bi bakayım dedim iyi ki de bakmışım :) hazır sonbahar gelmişken yeni kokular lazımdı. Umarım beğenirim bunu, yeni bir şeyler almak istiyorum :/

    Bloguna da bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, ne güzel söylediklerin, gülümsemek için sebebim oldun :) Bloğumu beğenmene sevindim, ihya ettin beni. Parfümü yüksek ihtimalle beğeneceğini tahmin ediyorum :)

      Sil
  6. Şiir gibi anlatmışsın ve hemen kokuyu denemek istedim sayende :)

    YanıtlaSil
  7. Çıktığı günden bu yana severek kullandığım, İmza parfümü olmayı kesinlikle hak eden bir koku... anlatımınızda çok güzel, Parfümüm sayesinde bloğunuzu tanıdım , iyi ki de tanımışım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonuna kadar katılıyorum, kesinlikle imza parfüm olmayı hak ediyor. Tatlı sözleriniz, güzel görüşleriniz için çok teşekkür ederim, inanılmaz sevindim :) böyle olumlu geri dönüşler benim için mutluluk sebebi :) o halde hoş geldiniz sefa getirdiniz :)

      Sil
  8. o kadar güzel ve uzun uzun anlatmışsınız ki başta acaba tanıtım reklamı mı okuyorum diye korktum. her yerde tatlı bir koku, "liseli kokusu" yorumları okuyup denemekten vazgeçmişken sizin yorumunuz -özellikle şiir ve renk benzetmesi- beni inanılmaz cezbetti. böyle etkili yazdığınız için ancak tebrik edebilirim sizi. şimdi diğer postlara bakmaya gidiyorum.hayatımın blogunu bulmuş olabilirim:) sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biliyor musunuz aramızdaki mesafeler ne olursa olsun ta oralardan buralara birini çok sevindirdiniz bugün :) Ben de sayenizde bloğumu açtığımdan beri en ama en güzel karşılığı aldım. Değerli görüşleriniz, tatlı sözleriniz için ne kadar teşekkür etsem az :) İstediğiniz gibi sayfaların keyfini sürebilirsiniz öyleyse hoş geldiniz Başak hanım :)

      Sil

yorumlarınız nezaketten uzak kalmasın, pamuk eller klavyeye :)